Pear

Det här inlägget har jag försökt publicera i flera dagar, men nu SKA det fungera! I helgen bakade jag världens godaste muffins och tänkte vara snäll och dela med mig av receptet! (Jag är medveten om att de ser ut som att en femåring gjort dem, men det smakade gott ändå!)

 

100g smör eller margarin
2 ägg
150g socker
2 tsk vaniljsocker
2,5 dl mjöl
1 tsk bakpulver
200-250g glass (jag använde en med smak av päronsplitt, men ta vad du gillar!)


Vispa socker, vaniljsocker och smör fluffigt i en bunke. Tillsätt ett ägg i taget och vispa tills allt är ordentligt blandat. Blanda mjöl och bakpulver i en bunke och sikta sedan ner det i ägg- och smörblandningen. Mixa ihop allt till en slät smet. Ha sedan i glassen (jag mosade först glassen lite i en skål för att det skulle vara lättare att blanda ner i smeten) och se till att smeten blandas ordentligt. Klicka sedan i smeten i muffinsformar och grädda mitt i ugnen på 200 grader i 15-20 minuter.


(När muffinsen kom ur ugnen tryckte jag i lite daimkulor)


Enjoy!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Bravo, du lyckades! ;-)

Ska absolut testas!

2011-05-11 @ 09:57:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0