Firebolt

Hallåj!

Här pluggas det på. Tentan är som sagt på onsdag, så det börjar närma sig. Jag tycker att jag har varit produktiv för en gångs skull! Jag har snart gått igenom alla avsnitt som jag bestämt mig för och kommer ha tid för repetition också så det känns bra.

Tyvärr var jag tvungen att ställa in vår lilla tripp till Mönsterås Blues-festival som är i morgon. Tanken var att sitta i parken under dagen med picknick och lite vin och sedan lite fest på kvällen. Jag fick sån ångest att en hel dag försvinner så nära tentan så det var bara att inse att det inte funkar att gå. Synd, det hade varit jätteroligt. Men det kommer fler tillfällen att ha roligt (hoppas jag!).

Måste bara berätta en sak som jag tyckte var lite rolig. Det finns en avtalslag i Sverige och den är från 1915. Den är alltså skriven på "gammelsvenska" och näst intill obegriblig ibland. Jag visade ett stycke för Tobias och han kom med den bästa kommentaren: "det ser ut som en dikt!". Det förklarar den lagen ganska bra tycker jag ;)

Nä, nu måste jag återgå till mina böcker och lagar...

xo

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vad tråkigt att du missar festivalen. Du får väl spela blues på datorn i stället!

Lycka till med pluggandet i dag.

2011-05-27 @ 10:05:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0