Dobby

Här sitter jag i mörkret och lyssnar på regn som smattrar med oerhörd kraft och åska som mullrar i fjärran. För hoppsan vad det vräker ner! Ser knappt ut genom fönstret. Rätt mysigt egentligen. Synd bara att det är så fruktansvärt kallt! Jag hade vant mig vid lite värme, men idag hackade jag lite tänder. När jag i morse (kl. kvart över sex...) cyklade den lillalilla vägen till bussen trodde jag att händerna skulle trilla av. Men det är nog en dum idé att klaga egentligen.

Som sagt så blev det en mycket tidig morgon idag, då klockan ringde klockan kvart i fem. Inte jätteroligt. Men T gick upp 45min senare, så vi kunde i alla fall sitta och äta frukost tillsammans. Det händer nästan aldrig på vardagarna för våra tider passar sällan. Så det var mysigt. I alla fall så stod det seminarium på schemat och helt ärligt kunde jag nog lika mycket när jag gick dit som när jag gick därifrån. Hon som håller i kursen (marknadsrätt) är inte jättebra på att förklara. Jag tror att hon tror att vi kan mer än vad vi gör. Vilket är synd, för det är ju ett väldigt intressant ämne.

Nu är det bara en månad kvar till dels tentan i marknadsrätt men också klakyleringen. Yay. Jag var extremt ambitiös och pedagogisk igår och gjorde upp ett schema över de resterande dagarna fram tills dess. Jag var faktiskt så pedagogisk att jag färgkoordinerade det hela, mest för att hålla koll på vilka dagar som jag ska sitta med marknadsrätt och vilka jag ska sitta med kalken. Det vore ju härligt att bli av med kalken innan sommaren, men jag vill heller inte behöva göra om marknadsrätten. På det här viset hoppas jag att jag klarar av båda två!

Oj vilket långt inlägg (för att vara mig) det blev! Nu ska jag krypa upp i soffan med Allt i Hemmet som landade i brevlådan idag :)

...Vänta jag ångrar mig. DETSNÖARUTE!!! Jag tror precis att jag dog lite inombords. Stora jäkla snöflingor också. Som fjädrar typ. ÅÅHHHHHH!


VAD ÄR DET HÄR FÖR SKIT!? Det är för tusan 3 maj! Och det slutar inte heller, utan bara fortsätter och fortsätter. :(

xo

Kommentarer
Postat av: Mamma

Ja, det känns lite fånigt att vårstäda när det är så kallt ... Men jag kanske städar fram våren i stället?

2011-05-03 @ 18:05:04
Postat av: Mormor

Vi skulle behöva litet regn här nere i "söder". Det är knastertorrt och det lilla regn (och pyttelilla snö) som kom i går gjorde knappast någon nytta. Just nu skiner solen! Lycka till med pluggandet.

Pok

2011-05-04 @ 15:02:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0