Skyway Avenue

Hittade en lista som cirkulerar på diverse bloggar och tänkte why not!

1. Vilken foundation använder du?

Jag byter mellan två olika från Maybelline för tillfället. Är dock i behov av en ny!

2. Favoritconcealer?

Jag kan inte leva utan Make Up Stores Cover All Mix!

3. Vad har din hud för undertoner?
Gulgulgul

4. Din åsikt om lösögonfransar?

Tja, jag gillar väl det. Använder det i princip aldrig men vid festligare tillfällen absolut!

5. Slänger du din mascara efter 3 månader?
Dessvärre inte. Jag är faktiskt ganska dålig på det. Jag tycker dock inte att mina mascaror brukar hålla mer än kanske 5 månader ändå.
6. Vilken är din favoritmascara?

Jag gillar Maybellines Falsies och L'Oreals Million Lashes

7. Favoritapplikatorer?

Jag använder i princip endast penslar från Linda Mehrens.

8. Använder du någon primer?

Oh ja. Just nu endast för ögonen (kan inte leva utan Too Faced Shadow Insurance!), men en för ansiktet står högst upp på listan.

9. Favoritögonskugga?

Vet inte om jag har någon. Dras till bruna toner i alla former.

10. Favoritläppstift?

Använder inte läppstift speciellt mycket, men jag gillar Isadoras Jelly Kiss!

11. Favoritläppglans?

Too Faced Pillow Talk

12. Favoritblush?

Hm. Jag har ett från Clinique som jag tycker om.

13. Vad  tycker du om billigare "drugstore"-makeup?

Det finns väldigt mycket bra. Speciellt i England (Soap&Glory!)

14. Har du någonsin funderat på att ta en/gå en sminkkurs?

Well yes... haha.

15. Vilket är det värsta sminkmisstaget tycker du?

Fjortisranden

16. Föredrar du neutrala färger eller färgstarka nyanser?

Fyra nyanser av brunt

17. Nämn ett av dina favoritmärken när det gäller smink.

Too Faced.

1. Vilken foundation använder du?

bareMinerals Matte just precis nu.

2. Favoritconcealer?

Lancôme Effacernes Longue Tenue

3. Vad har din hudton för undertoner?

Jag drar ett snäpp åt rosa.

4. Din åsikt om lösögonfransar?

Älskar idén, men använder sällan.

5. Slänger du din mascara efter 3 månader?

Självklart! Och efter varje förkylning, eller om den sunkat till sig. Jag är fasen inte knusslig annars men när det gäller mascaror är jag helt nazi.

6. Vilken är din favoritmascara?

Har en hel radda favoriter men är ändå alltid på jakt.

7. Favoritapplikatorer?

Sigmas F80 Flat Top Kabuki, Sigmas E20 Short Shader, Linda Mehrens E2, MAC #217 m.fl.

8. Använder du någon primer?

Alltid under ögonskugga, under foundation om jag ska ut och festa.

9. Favvoögonskugga?

Hon älskade dem alla

10. Favvoläppstift?

Det är det här jag menar, omöjligt att svara på.

11. Favvoläppglans?

Se ovan

12. Favvoblush?

Eh, nej, det går inte.

13. Vad tycker du om billigare ”drugstore”-makeup?

Toppen! särskilt om man befinner sig i länder där “drugstore” faktiskt är lika med billigt.

14. Har du någonsin funderat på att ta en/gå en sminkkurs?

Nja, blir ju mejkad lite då och då men känner inget behov av att gå en kurs direkt.

15. Vilket är det värsta sminkmisstaget tycker du?

Äsch då, den enda missen man kan göra är att inte våga prova.

16. Föredrar du neutrala färger eller färgstarka nyanser?

Det beror helt på humör och lust

17. Nämn ett av dina favoritmärken när det gäller smink.

Too Faced


Kommentarer
Postat av: Annie

Hej Fanny! :) Är du nöjd med dina easytone skor? Märker man stor skillnad? Blev sugen på ett par sådana när du skrev om dem! :) Kram

2011-04-09 @ 14:55:32
URL: http://anniess.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0